Een ogenblik geduld a.u.b.

Gemeentelijke communicatie ten tijde van corona

door Beleidsonderzoek Leiden

Het is belangrijk dat wij als gemeente de inwoners van de stad goed op de hoogte houden van informatie rondom het thema ‘corona’. Daarom is het LeidenPanel ingezet.

We hebben onze inwoners gevraagd wat ze verwachten vanuit de gemeente aan informatie, via welke kanalen men dat bij voorkeur wil lezen of horen en hoe men de informatie van de gemeente waardeert.Zo kwamen we er achter dat bijna 60% verwacht dat in de gemeentelijke media zowel gemeentelijke ontwikkelingen en regelingen als ook een doorverwijzing naar landelijke informatiebronnen te vinden is. Wat betreft informatie van de gemeente is men vooral geïnteresseerd in regelingen, verordeningen en nieuws: wat mag wel en wat mag niet? En in praktische zaken als openingstijden van winkels en voorzieningen en de gemeentelijke dienstverlening zelf. Het voorkeurskanaal is digitaal, maar men zegt ook dat het belangrijkste niet is hoe, maar dát men het krijgt. De tevredenheid over de door de gemeente geboden informatie ligt tussen de 80 en 90%.